مجله اینترنتی دینو
مجله اینترنتی دینو

مجله اینترنتی دینو

روش‌های اعدام در ایالت‌های مختلف امریکا (+عکس)


در ایالات متحده آمریکا برای اعدام محکومین به مرگ در ایالت‌های مختلف از پنج روش عمده استفاده می‌شود که عبارتند از : اعدام بوسیله تزریق مواد مرگبار، صندلی الکتریکی، گاز مرگبار، جوخه آتش و طناب دار.

HTML clipboard

در بعضی ایالت‌ها از چند روش برای اعدام استفاده می‌شود و محکوم به اعدام میتواند از بین روش‌های فوق یکی را انتخاب کند. اعدام بوسیله تزریق مواد مرگبار که روشی راحت و بدون درد است در اکثر ایالات استفاده می‌شود. ایالت نبراسکا تنها ایالتی است که برای اعدام از تنها یک روش استفاده می‌کند و آن اعدام بوسیله صندلی الکتریکی است.

در ۱۲ ایالت از ایالت‌های ۵۰ گانه آمریکا مجازات اعدام وجود ندارد (قسمت‌های خاکستری نقشه زیر)
 
 

 

تزریق مواد مرگبار

الاباما ، کنتاکی ، اوکلاهوما ، آریزونا ، لوئیزیانا ، ارگون ، آرکانزاس ، مریلند ، پنسیلوانیا ، کالیفورنیا ، میسی سی پی ، کارولینای جنوبی ، کلورادو ، میسوری ، داکوتای جنوبی ، کانکتیکات ، مونتانا ، تنسی ، دلاور ، نوادا ، تگزاس ، فلوریدا ، نیوهمشایر ، یوتا ، جورجیا ، نیومکزیکو ، ویرجینیا ، آیداهو ، نیویورک ، واشنگتون ، ایلینویز ، کارولینای شمالی ، ویومینگ ، ایندیانا ، اهایو ،  کانزاس ، ارتش و دولت فدرال

صندلی الکتریکی

الاباما ، آرکانزاس ، فلوریدا ، ایلینویز ، کنتاکی ، نبراسکا ، اوکلاهوما ، کارولینای جنوبی ،  تنسی ، ویرجینیا

گاز مرگبار

آریزونا ، کالیفورنیا ، میسوری ، ویومینگ

جوخه آتش

آیداهو ، اوکلاهوما ، یوتا

طناب دار

دلاور ، نیوهمشایر ، واشنگتون


تزریق مواد مرگبار :
در این روش سه تزریق پیاپی انجام میشود. ابتدا ماده بیهوش کننده ” Sodium thiopental ” به شخص تزریق می‌شود سپس ” pancuronium bromide” که ریه‌ها و دیافراگم را فلج می‌کند و درنهایت تزریق ”potassium chloride” باعث ایست قلبی و مرگ می‌شود.

 

اعدام بوسیله گاز مرگبار :
در این روش محکوم به مرگ،  درون اتاق مخصوص،  به صندلی بسته می‌شود. کف اتاق محفظه ایست که درون آن قرص‌های سیانید پتاسیم (KCN) قرار می‌گیرد. اعدام کننده‌ها سه نفر هستند و هر یک کلیدی را می‌زنند و در نهایت با زدن کلید سوم، اسید سولفوریک از طریق لوله‌ای که به محفظه متصل است، وارد ظرف حاوی قرص‌های سیانید شده و گاز مرگبار سیانید هیدروژن تولید میشود :
2KCN(s) + H2SO4(aq) → 2HCN(g) + K2SO4

 

قبل از اعدام به شخص گفته می‌شود که با شروع اعدام چند نفس عمیق کشیده تا سریعتر از هوش برود و درد کمتری را تحمل کند. بعد از تمام شدن اعدام از گاز آمونیاک برای تمیز کردن اتاق گاز استفاده می‌شود : HCN + NH3 → NH4 + CN

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد