مجله اینترنتی دینو
مجله اینترنتی دینو

مجله اینترنتی دینو

بررسی دوستی‌های خیابانی و نظرعجیب پسران ودختران

بررسی دوستی‌های خیابانی و نظر پسران ودختران

برنا دوستی‌های خیابانی را بررسی می‌کند
پسرها: به دخترانی که با ما دوست شدند اعتماد نمی کنیم

بسیاری از پسران به جهت ایجاد ارتباط جنسی دوست می شوند در مورد دختران نیز آن دسته از دخترانی که بی بند و بارند به این سمت و سو گرایش پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار برنا، یکی از معضلات اجتماعی که هر روز به تعداد جوانان درگیر به آن اضافه می شود دوستی های خیابانی است که به دنبال آن احتمال افزایش ارتباط‌های نامشروع در جامعه وجود دارد، غافل از اینکه آینده ای مبهم، پر از ناراحتی های روحی و جسمی را برای خود رقم می زند.

دکتر امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس و استاد دانشگاه در مورد دوستی های خیابانی به خبرنگار برنا گفت: در بررسی هایی که سال گذشته بر روی 50دختر در استان البرز به صورت نمونه انجام دادیم ملاحظه کردیم که اکثر آنها دچار مشکلات روحی و فکری و عصبی شده اند و کارشان به جاهای باریک کشیده شده است.

وی با اشاره به نظر پسران در مورد چنین دخترانی اظهار داشت: هنگامی که از پسران سوال می شد، آیا با چنین دخترانی ازدواج می کنند، آنها به طور 100درصد قبول نمی کردند و می گفتند: به دخترانی که به راحتی با ما دوست شدند، اعتماد نمی کنیم.

قرائی مقدم هدف از تشکیل بسیاری از این نوع دوستی ها را رفع نیازهای جنسی به خصوص از سوی پسران دانست و افزود: بسیاری از پسران به جهت ایجاد ارتباط جنسی دوست می شوند و صداقت و دوستی برای آنها مفهومی ندارد و در مورد دختران نیز آن دسته از دخترانی که بی بند و بارند و از نظر اعتقادی ضعیف هستند به این سمت و سو گرایش پیدا می کنند.

وی در ادامه افزود: اما دخترانی که با ایمان قلبی به خدا عفت خود را حفظ می کنند و دختر بودن خود را مقدس می دانند و هرگز چنین اجازه ای به خود نمی دهند. البته باید توجه داشته باشیم ، دخترانی که دوستی های قبل از ازدواج داشتند همیشه ارتباط جنسی قبلی را به خاطر می آورند و خود را سرزنش می کنند و عذاب وجدان دارند. در عین حالی که برخی نیز همسر خود را مقایسه می کنند.

این جامعه شناس به جایگاه این نوع ارتباطات در بین گروه های دوستی اشاره نمود و تصریح کرد: در گروه های دوستی جوانان در داشتن دوست دختر و یا پسر را یک نوع ضعف می دانند. بطوریکه مقام معظم رهبری هم به برنامه ها و فیلم های رواج دهنده این نوع ارتباط در شبکه های ماهواره ای اشاره نمودند که بسیار هشداردهنده است و باید از رواج آن جلوگیری شود؛ البته تلویزیون ما هم در خفا به این نوع ارتباط دامن می زند. بنابراین ما باید از این فروریختگی فرهنگی جلوگیری نماییم.

این استاد دانشگاه نماز و قرآن خواندن را در جلوگیری از این ارتباط بسیار موثر دانست و گفت: روزه گرفتن، خواندن نماز و قرآن و حضور در مساجد گرایش جوانان به خصوص دختران را از خیلی باطلی ها حفظ می کند؛ همانطور که می بینید در مناطق مذهبی که دختران معتقد تری زندگی می کنند،تمایلی به این نوع دوستی ها ندارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هموطن دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ

شما فکر میکنید چه کسی مقصر است ؟ پسرها که دختران را به قصد ازدواج گول می زنند وبااحساسات دختران بازی می کنند 0 و آ خر با کسی ازدواج می کنند که زن خود قبلا باکس دیگری بوده است و فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند ولی کلاه گشادی سرشان می رود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد