مجله اینترنتی دینو
مجله اینترنتی دینو

مجله اینترنتی دینو

همه همسران و فرزندان قذاقی +تصاویر

همه همسران و فرزندان قذاقی +تصاویر

همسران
معمر قذافی در ابتدا با فتحیه نوری خالد که دختر رئیس پلیس دوران پادشاهی لیبی بود، ازدواج کرد. فتحیه نوری خالد از خانواده‌ای اصیل بود، که در طول مهاجرتش از ترکیه، در طرابلس سکنی گزیده بود. حاصل این ازدواج که تنها شش ماه دوام آورد، محمد، پسر بزرگ قذافی بود. قذافی بعد از جدایی از فتحیه با صفیه فرکاش ازدواج کرد. هنگامی که قذافی برای انجام یک عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های لیبی بستری بود، با صفیه که پرستار آن بیمارستان بود آشنا شد و این آشنایی منجر به ازدواج شد. سایر فرزندان قذافی حاصل این ازدواج هستند.

SiteRooz.com
صفیه فرکاش همسر دوم قذافی


فرزندان

SiteRooz.com
محمد پسر بزرگ او که فرزند همسر اول اوست هم اکنون مدیر کمیته المپیک لیبی‌است و این کمیته مالک بیش از ۴۰٪ سهام شرکت‎های نوشیدنی در لیبی‌است. او همچنین صاحب امتیاز شرکت کوکاکولا و مدیر شرکت ارتباطات زمینی و بی‌سیم لیبی و شرکت‌های زیرمجموعه‌است. او نه منصب سیاسی داشته است و نه نظامی.

SiteRooz.com

سیف الاسلام که مشهورترین فرزند قذافی می‌باشد نتیجه ازدواج او و صفیة فرکاش است. به سیف الاسلام که دارای مدرک دکترای اقتصاد از لندن است، همواره به عنوان جانشین پدر نگاه شده‌ است. او در سال ۲۰۰۹ میلادی، عبدالباسط مقرحی، متهم اصلی حادثه لاکربی را که اسکاتلند او را به دلیل بیماری سرطان آزاد کرده بود، در بازگشت به لیبی همراهی کرد. سیف الاسلام که مدیر سازمان جهانی خیریه قذافی‌است پس از ناآرامی‌ها در لیبی، بارها در تلویزیون لیبی حاضر شد و به ملت دربارهٔ احتمال وقوع جنگ‎های داخلی هشدار داد. وی در تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۱۱ در پی حملهٔ انقلابیون لیبی به طرابلس و سقوط پایتخت، توسط مخالفان دستگیر شد. ولی او با ظاهر شدن در خیابان‌های طرابلس خبر دستگیری خود را تکذیب نموده و از خبرنگاران رسانه‌های گروهی خواست به همراه او به مناطقی که مخالفان ادعای سیطره بر آن مناطق را دارند، سرکشی نمایند.

SiteRooz.com


الساعدی پسر سوم قذافی‌است که سابقه سه فصل حضور در لیگ فوتبال ایتالیا و بازی در تیم‌های پروجا، اودینیزه و سمپدریا را دارد. او سهامدار تیم یونتوس ایتالیاست و مدتی رئیس فدراسیون فوتبال لیبی بود. او که دارای مدرک مهندسی است مدتی نیز در نیروهای ویژه لیبی مشغول به‌ خدمت بود.

SiteRooz.com

هانیبال پسر چهارم قذافی است. او و همسرش در سوئیس به دلیل بدرفتاری به نوکرشان دستگیر شدند که این موضوع باعث تیرگی روابط لیبی و سوئیس شد. دولت سوئیس پس از آنکه معمر قذافی آنها را تهدید به خارج کردن سرمایه‌گذاری‌های لیبی از آن کشور کرد، از پیگیری پرونده هانیبال صرف‌نظر کرد. او همچنین مستشار شرکت حمل و نقل دریایی لیبی بوده است.

SiteRooz.com


المعتصم‌بالله پسر پنجم معمر و مشاور امنیت‌ ملی لیبی است. او در سال ۲۰۰۸ میلادی تقاضای بودجه‌ای ۱٫۲ میلیارد دلاری کرد تا بتواند یک واحد نظامی-امنیتی شبیه واحدی که برادر کوچکترش خمیس قذافی اداره می‌کند، تاسیس نماید.

SiteRooz.com

خمیس پسر ششم معمر و فرمانده نیروهای ویژه، تیپ ۳۲ است. تیپ ۳۲ که تیپ خمیس نیز نامیده می‌شود در روسیه آموزش دیده و مسئولیت حمایت از نظام قذافی را داراست.

SiteRooz.com

سیف‌العرب پسر کوچک قذافی است که شهرت کمتری از برادرانش دارد. گفته می‌شود که ساکن شهر مونیخ در آلمان است. او در ۳۰ آوریل ۲۰۱۱ بر اثر بمباران یکی از منازل معمر قذافی از سوی جنگنده‌های ناتو کشته شد.

SiteRooz.com

عایشه تنها دختر قذافی است که معمولاً به امور خیریه پرداخته و کمتر در مسائل داخلی دخالت می‌کند. عایشه نقش بسیار مهمی در ترمیم چهره بین‌المللی لیبی در سال‌های گذشته داشت و از او و برادرش سیف‌الاسلام می‌توان بعنوان ویترین حکومت لیبی نام برد.

هناء دخترخوانده معمر قذافی است که در بمباران طرابلس از جانب امریکا در سال ۱۹۸۶ میلادی کشته شد. قذافی اولین سخنرانی خود پس از شورش مخالفان را از ساختمانی که هناء در آن کشته شده بود، انجام داد.

میلاد برادرزاده قذافی است که معمر او را به فرزندی پذیرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد