مجله اینترنتی دینو
مجله اینترنتی دینو

مجله اینترنتی دینو

صدیقی اقدام اشتون را مایه گلایه و رنجش مردم ایران می‌داند

«کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در واکنش به دیدار «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی گفت: این اقدام مایه گلایه و رنجش مردم ایران شده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران «ایرنا»، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» عصر سه‌شنبه بیستم اسفند ماه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره دیدار «اشتون» با «نرگس محمدی» و «گوهر عشقی» مادر «ستار بهشتی» اظهار داشته است: «باعث تاسف است، چرا مسوولین چنین زمینه‌ای برای این‌ها فراهم می‌کنند؟»
براساس همین گزارش «مسعود زریبافان» رییس سابق بنیاد شهید و امورایثارگران نیز در جمع خبرنگاران گفته است: «معتقدم افرادی چون خانم اشتون که به ایران می‌آیند باید در چارچوب خواست مردم حرکت کنند و این کارشان توهین به مردم ایران بود.» 
 
وی افزود: «خانم اشتون با اهالی فتنه ملاقات کرد و این کار بدون هماهنگی انجام و باعث ناراحتی مردم و خانواده شهدا شده است. آنان باید به افکار عمومی پاسخ‌گو باشند.»
آقای «زریبافان» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا این اقدام نوعی نقض حاکمیت ملی محسوب نمی‌شود؟ گفته است: «قطعن این‌گونه است. مگر می‌خواستند شبیخون بزنند که بدون اطلاعات قبلی این کارها را انجام دادند؟ این کارها را یک مقام رسمی باید به طور رسمی انجام دهد و با اطلاع قبلی باشد.»
وی هم‌چنین افزوده است: «آنان مثل کسی که می‌خواسته شبیخون بزند، کار کردند.»
kazem-sadighi
کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هفدهم اسفند به تهران سفر کرد، در محل سفارت اتریش در تهران با برخی فعالان زن از جمله «گوهر عشقی» مادر «ستار بهشتی» یکی از زندانیان کشته شده در اوین و «نرگس محمدی» از فعالان حقوق زن دیدار کرد.
خانم «اشتون» در بیانیه‌ای که در پایان سفر خود به تهران منتشر کرده به دیدار خود با فعالان زن در ایران اشاره کرده و گفته است: «کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفت‌وگو کردم، فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد.»
این اقدام خانم «اشتون» اعتراضات زیادی را در داخل حکومت در پی داشته به طوری که سخن‌گوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز روز سه‌شنبه در این‌باره گفته است: بر اساس تصویب این کمیسیون کمیته ویژه‌ای جهت بررسی چرایی و چگونگی ملاقات کاترین اشتون با به گفته وی، برخی عوامل فتنه ٨٨ تشکیل تا موضوع را حقیقت‌یابی کند.
وی همچنین گفته است: «عکس العمل تند و شدید اعضای کمیسیون به اقدام خارج از عرف دیپلماتیک اشتون مبنی بر ملاقات با برخی عوامل فتنه و مسئله‌دار آغازگر جلسه امروز بود.»
«نقوی حسینی» اظهار کرده است: «اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن شدید اقدام مذکور خواستار پاسخگویی وزارت امورخارجه شدند.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد