مجله اینترنتی دینو
مجله اینترنتی دینو

مجله اینترنتی دینو

انگشت شست احمدی نژاد سرتیتر رسانه های آمریکایی! (+عکس)


شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در اقدامی عجیب و البته مضحک، اشاره دست دکتر احمدی نژاد در اجلاس سازمان ملل را به "اشاره انگشت مخالفت (یا شکست)" تعبیر و مخابره کرد.

به گزارش "الف"، در تصویری که فاکس نیوز از احمدی نژاد مخابره کرده است، رییس جمهور ایران در حال صحبت با منوچهر متکی، وزیر خارجه، در حالیکه دست خود را در لحظه‏ای از مکالمه به صورت ناخودآگاه و بنابر عرف برخی سخنوران ایرانی به پایین گرفته است نشان داده شده است، اما شبکه نزدیک به نومحافظه‏کاران، این تصویر را به "انگشت مخالفت رییس جمهور ایران به آمریکا" (در صفحه اصلی) و "انگشت مخالفت رییس جمهور ایران" در صفحه داخلی تعبیر کرده است.

 
ناآگاهی فاکس نیوز هنگامی بیشتر آشکار می‏شود که این شبکه، فردی که در سمت چپ نشسته است [متکی] را "فردی ناشناس" معرفی کرده است.

توضیح اینکه انگشت شست به سمت بالا (Thumbs up) در فرهنگ امریکایی، عموما و در اکثر زمینه‏های صحبت، به معنای موافقت یا موفقیت استفاده می‏شود و انگشت شست به سمت پایین (Thumbs down) به معنای مخالفت یا شکست است.
 
اقدام فاکس نیوز در مخابره تحریف شده زبان بدنی رییس جمهور (Body Language)، تلاش برای انحراف اذهان عمومی از اظهارات دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل ارزیابی می‏شود.
 
به دنبال انتشار این تصویر با توضیح مذکور در فاکس نیوز، بیشتر تلویزیون‏های مطرح و تعدادی از خبرگزاری‏ها به پوشش تحریف شده این تصویر با اضافه کردن تحریفات بیشتر پرداختند.
 
در همین زمینه، اسوشیتدپرس گزارش داد که رییس جمهور ایران، علامت مخالفت (یا شکست) را در جریان سخنرانی بوش نشان داده است.
 
شبکه خبری ABC نیز همین خط خبری را دنبال کرد و گزارش داد، رییس جمهور ایران در جریان سخنرانی بوش، انگشت شست خود را به نشانه مخالفت با رییس جمهور ایالات متحده، رو به پایین کرد.
 
منابع خبری و نشریات دیگر همانند واشینگتن تایمز، یو.اس.ای تودی ، نیویورک پست و ... نیز این خبر را به همین صورت تحریف شده و ذیل عنوان ابراز مخالفت رییس جمهور ایران با سخنان رییس جمهور ایالات متحده با استفاده از اشاره دست مخابره کردند.
 
تحریف هماهنگ اشاره دست رییس جمهور در رسانه‏های آمریکایی و غربی، در کنار پوشش گسترده مراسم حاشیه‏ای برگزار شده توسط سازمان‏های صهیونیستی، از تلاش هدفمند و گسترده برای تحت الشعاع قرار دادن سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل حکایت می‏کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد